Oficiální webové stránky Klubu českých turistů, odbor KLATOVY – reg. číslo 104 408

pochod Klatovský karafiát - 2022

Datum:

21. 5. 2022

Start:

Klatovy - SOKOLOVNA: 7.30–10.00 hod. (pěší trasa 29 km: 7.30–8.15 hod.)

Účastníci pěších tras budou převezeni autobusy na ostrý start, který bude pro trasu 12 km na Vráži, 23 km ve Kdyni a 29 km v Koutě na Šumavě.

Autobusy pro řádně zaregistrované účastníky pěších pochodů startují zhruba v půlhodinových intervalech od kulturního domu Družba (první v cca 7.45 hod)

Cíl:

Klatovy - Městské lázně - 10.45–17.00 hod.

Startovné:

DOBROVOLNÉ (poplatek za BUS 20 Kč)
Výtěžek ze startovného bude poskytnut na pomoc Ukrajině.

Trasy:

PĚŠÍ:

12 km:
busem na Vráž – Struhadlo – Tetětice – Tupadly – Tajanov – KT-lázně
23 km:
busem do Kdyně – Branišov – Koráb – Úsilov – Vílov – Bítovy – dále po pěší 12 km – KT-lázně
29 km:
busem do Kouta na Šumavě – Rýzmberk – Podzámčí – Příkopy – Herštejn – Vejpřahy – Koráb – dále po pěší 23 km – KT-lázně

CYKLO: (Všechny cyklotrasy startují od klatovské sokolovny.)

21 km:
KT – Bezděkov – Soustov – Struhadlo – Tetětice – Tupadly – Tajanov – KT-lázně
45 km:
KT – po cyklo 21 km do Soustova – Dlažov – Nová Víska – Modlín – Koráb – Mezholezy – Rudoltice – Vílov – Velký Bítov – Tetětice – dále po cyklo 21 km – KT-lázně
54 km:
KT – po cyklo 45 km na Koráb – Vejpřahy – Podzámčí – Rýzmberk – Podzámčí – Pláně – Němčice – Mezholezy – dále po cyklo 45 km – KT-lázně

Směr je pouze informativní, na startu obdržíte mapky s vyznačenými trasami, kontrolami a občerstvením.

mapy KČT

Pro lepší orientaci na trasách pochodu doporučujeme následující mapy:

• Šumava-Železnorudsko – mapa KČT č. 64
  • Chodsko – mapa KČT č. 63

Akci pořádá:

KLUB ČESKÝCH TURISTŮODBOR Klatovy,
pod záštitou starosty města Klatov Mgr. Rudolfa Salvetra a za podpory MKS Klatovy

Poznámka:

Účast na pochodu na vlastní nebezpečí

CYKLOTRASY NEJSOU SOUČÁSTÍ IVV !

Více info:

František Šanda – sanda.frantisek@seznam.cz – tel. 721 608 687
Tomáš Baierl – tomas-baierl@seznam.cz – tel. 602 664 647

Mapy
   &
Popis tras:

PĚŠÍ:

Trasa 12 km

Start na trasu je z parkoviště na Vráži, odkud půjdete cca 100 m po vlastním značení při okraji lesa a pak ostře vpravo po žluté tur. značce. Před Struhadlem po vlastním značení po hřebeni na Velký Bítov. Při sestupu z Velkého Bítova překřížíte žlutou tur. značku a po vlastním značení pokračujete až do obce Tetětice, kde je kontrola a občerstvení. Po zelené tur. značce a naučné stezce z Tetětic přes Tupadly k Tupadelské skále. Odtud po vlastním značení a cyklotrase č. 305 přes Tajanov do cíle v Klatovských lázních.

Trasa 23 km

Start na trasu je z autobusového nádraží ve Kdyni, odkud po modré tur. značce do Branišova. Z Branišova po žluté tur. značce na Koráb, kde je samokontrola a občerstvení. Z Korábu cca 200 m po žluté a zelené tur. značce zpět a pak již jen po zelené tur. značce přes obec Úsilov a Vílov ke hřebenu Velkého Bítova, kde se napojíte na vlastní značení, které vás zavede přes vrchol Velkého Bítova. Při sestupu z Velkého Bítova překřížíte žlutou tur. značku a po vlastním značení pokračujete až do obce Tetětice, kde je kontrola a občerstvení. Po zelené tur. značce a naučné stezce z Tetětic přes Tupadly k Tupadelské skále. Odtud po vlastním značení a cyklotrase č. 305 přes Tajanov do cíle v Klatovských lázních

Trasa 29 km

Start na trasu je z kouta na Šumavě, odkud se dostanete po zelené tur. značce na Rýzmberk (samokontrola + občerstvení ) a do Podzámčí. Z Podzámčí po červené tur. značce s odbočkou na samokontrolu na zříceninu hradu Nový Herštejn přes Vejpřahy na rozcestí U Sloupku, kde se napojíte na zelenou tur. značku na Koráb (samokontrola + občerstvení). Z Korábu cca 200 m po žluté a zelené tur. značce a pak již jen po zelené tur. značce přes obec Úsilov a Vílov ke hřebenu Velkého Bítova, kde se napojíte na vlastní značení, které vás zavede přes vrchol Velkého Bítova. Při sestupu z Velkého Bítova překřížíte žlutou tur. značku a po vlastním značení pokračujete až do obce Tetětice, kde je kontrola a občerstvení. Po zelené tur. značce a naučné stezce z Tetětic přes Tupadly k Tupadelské skále. Odtud po vlastním značení a cyklotrase č. 305 přes Tajanov do cíle v Klatovských lázních

CYKLO:

Trasa 21 km

Od startu k Drnovému potoku a stále směrem na Domažlice. U benzinové stanice Shell po nové cyklotrase a pak po cyklotrase č. 2054 směrem na Beňovy. Z Beňov po modré tur. značce přes Bezděkov, Vítanou do Soustova. Dále po naučné stezce do Struhadla a po žluté tur. značce až na rozcestí Bítovy. Pak vpravo po zelené tur. značce až do Tetětic, kde je kontrola a občerstvení. Dále pak opět po naučné stezce společně se zelenou tur. značkou až do Tupadel. Zde se již napojíte na cyklotrasu č. 305, která vás dovede do cíle v Klatovských lázních.

Trasa 45 km

Od startu k Drnovému potoku a stále směrem na Domažlice. U benzinové stanice Shell po nové cyklotrase a pak po cyklotrase č. 2054 směrem na Beňovy. Z Beňov po modré tur. značce přes Bezděkov, Vítanou do Soustova. Stále po modré tur. značce přes Dlažov, Novou Vísku (též cyklotrasa č. 2193 až před Modlín), Nevděk, Modlín až ke kapli Karla Rakouského. Odtud po vlastním značení na Koráb, kde je samokontrola a občerstvení. Z Korábu sjet po asfaltové silnici až na rozcestí U Sloupku, kde se napojíte na cyklotrasu č. 2051 směrem na Mezholezy. Za obcí Mezholezy vpravo až na křižovatku cyklotras a dále pokračovat po cyklotrase č. 2192 přes Úsilov do Vílova, kde se napojíte na zelenou tur. značku. V lese pod Velkým Bítovem vpravo po vlastním značení až na žlutou tur. značku a pak vlevo na Struhadlo. Stále po žluté tur. značce až na rozcestí Bítovy. Pak vpravo po zelené tur. značce do Tetětic, kde je kontrola a občerstvení. Dále pak po naučné stezce společně se zelenou tur. značkou až do Tupadel. Zde se již napojíme na cyklotrasu č. 305, která vás dovede do cíle v Klatovských lázních

Trasa 54 km

Od startu k Drnovému potoku a stále směrem na Domažlice. U benzinové stanice Shell po nové cyklotrase a pak po cyklotrase č. 2054 směrem na Beňovy. Z Beňov po modré tur. značce přes Bezděkov, Vítanou do Soustova. Stále po modré tur. značce přes Dlažov, Novou Vísku (též cyklotrasa č. 2193 až před Modlín), Nevděk, Modlín až ke kapli Karla Rakouského. Odtud po vlastním značení na Koráb, kde je samokontrola a občerstvení. Z Korábu sjet po asfaltové silnici až na rozcestí U Sloupku, kde se napojíte na cyklotrasu č. 2193 vlevo směrem na Podzámčí. Z Podzámčí po zelené tur. značce na Rýzmberk, kde je samokontrola a občerstvení a zpět do Podzámčí. Z Podzámčí po žluté tur. značce ke křížku nad obcí Pláně a přes obec Pláně až na křižovatku u Prudic, pak vpravo, kde se napojíte na cyklotrasu č. 2194 směrem na Němčice a Mezholezy. Za obcí Mezholezy až na křižovatku s cyklotrasou č. 2192. Po této trase rovně přes Úsilov do Vílova, kde se napojíte na zelenou tur. značku. V lese pod Velkým Bítovem vpravo po vlastním značení až na žlutou tur. značku a pak vlevo na Struhadlo až na rozcestí Bítovy. Pak vpravo po zelené tur. značce do Tetětic, kde je kontrola a občerstvení. Dále pak opět po naučné stezce společně se zelenou tur. značkou až do Tupadel. Zde se již napojíte na cyklotrasu č. 305, která vás dovede do cíle v Klatovských lázních.